Новини форуму


Баннер


Конспект уроку: “усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини.”

Тема: усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини.

Мета: вдосконалювати навики усного мовлення учнів, формувати вміння визначати тему й основну думку тексту, тип і стиль мовлення прочитаного; розвивати вміння здійснювати аналіз художного тексту розповідного характеру з елементами опису зовнішності людини, сприймати текст, розуміти його, докладно усно відтворювати.

Тип уроку: урок розвитку зв’ язного мовлення.

Хід уроку

1.Організаційний момент

2.Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку

3.Актуалізація упорних знань учнів

1. Бесіда з учнями

Пригадайте вивчене про опис як тип мовлення, його ознаки та особливості побудови.

2. Усне виконання вправи 46 (2, 3).Дивись підручник з української мови за редакцією професора М.І.Пентилюк.

Робота з текстом переказу (підготовча робота до усного докладного переказу).

3.Слухання тесту учнями

Дівчинка над струмком

На початку жовтня ледве помітною лісовою стежкою, яка звивалася між старезних дубів, ішла дівчинка років тринадцяти. На ній була картата новенька кофтина, синя спідниця й біла хустинка, як терен-цвіт. І ця хустинка різко відтіняла чорні брови дівчинки, її засмагле обличчя й світлі очі. Такі світлі й зелені, що в темряві вони, мабуть, блимають, як світлячки. Її кругле ніжне підборіддя схоже було на яблуко, а припечений сонцем кирпатенький ніс скидався на жовту лісову грушку, яка вистигла проти сонця аж на самісінькій верхівці дерева.

Дівчинка несла книжки й зошити. Вона поверталася додому зі школи. Йшла вона легким безшумним кроком, наче пливла над стежкою, і тільки іноді під її черевиками, взутими на босу ногу, стиха хрускали суха гілочка або жолудь.

Стежка зненацька повернула праворуч, обминаючи круту гору. І тоді стало чути, як весело видзвонює у тиші вода. Прозорий струмок перетинав стежку, і через нього було перекинуто кладку з сухої деревини.

Дівчинка сіла над струмком, поклала біля себе книжки й почала задумливо бовтатись у воді руками.

Руки дівчинки були шершаві, як дубова кора, засмаглі й подряпані. Хустинка в неї зсунулася набік, і з-під неї вибилась хмарка лляного волосся, білого й легкого, як пух, – дмухне вітрець, так воно й розлетиться навколо. І тепер дівчинка стала дивно схожою на кульбабу. В школі її подружки так і кликали завжди: Улянка-кульбабка. (О.Донченко.)

2. Питання для бесіди

- З’ясувати, про що розповідається в тексті.

- Визначити тему й основну думку тексту.

- На скільки частин і чому можна поділити цей текст?

- У якій послідовності описує автор дівчинку?

- Яка мета розповіді письменника

- До якого типу мовлення належить текст?

- Чим відрізняється одяг дівчинки? Про що це свідчить?

- Які в дівчинки брови, очі?

- Які найхарактерніші риси обличчя дівчинки?

- Чому, на вашу думку, у дівчинки шершаві, подряпані руки?

- Чому подружки любовно порівнювали Улянку з кульбабою?

- Чи можете ви за описом уявити портрет дічинки? Чи сподобалася вона вам?

Попередні вправи

Колективно з’ясувати розділові знаки у реченнях: Такі світлі й зелені, що в темряві вони, мабуть, блимають, як світлячки. В школі її подружки так і кликали завжди: Улянка-кульбабка.

3.Визначити, якою частиною мови виступають у реченні видалені слова: Руки в дівчинки були шершаві, як дубова кора, засмаглі й подряпані.

4.Визначити розряди та групи прикметників: новенька, синя, біла, жовту, лляного, легкого, лісовою, кирпатенький.

5.Визначте мікротеми. Складіть план тексту.

Орієнтовний план

1. Вбрання дівчинки.

2. Риси обличчя Улянки.

3. Манера ходи дівчинки.

4. Біля струмка.

5. Улянка-кульбабка.

6.Повторне читання тесту

Учні уточнюють, чи правильно вони запам’ятали послідовність розповіді, визначають виражальні засоби, використані автором при описі зовнішності людини.

I.Усне переказування тексту

II.Узагальнення зробленого на уроці

III.Домашнє завдання

Письмово докладно переказати художній текст розповідного характеру з елементами опису зовнішньості людини, опрацьованого на уроці.

Схожі публікації

Comments are closed.



Реклама сайта